Vice Ganda twits Nancy Binay: "Senador agad?"



During a press conference held Monday for his upcoming solo concert at the Smart Araneta Coliseum on May 17, the "It's Showtime" host mentioned the name of Vice-President Jejomar Binay's daughter when asked if he has any plans to pursue a career in public service.

PROFILE: Nancy Binay
ALSO READ: Para sa Nanay de Pamilya sa Senado, Nancy Binay



"Gusto ko president ako agad. Yung wala kang background, pero mataas agad, parang 'yung mga pulitiko lang ngayon. Walang background, pero senador agad."

Asked if he is referring to any senatorial bets in particular.

"Sige na, si Binay, sino pa ba? Wala akong sinabing masama ah, sinabi ko lang siya as an example, kasi totoo naman, 'di ba? Wala siyang political background, pero senador agad. It's a fact, 'di ba? Ayoko naman 'yung... ang dami kayang walang alam, tapos kumakandidato, pasok sa top 6 sa survey."



Shortly after the event, Vice Ganda clarified that his statement was not a swipe at Binay, but a mere mention of a fact.

"Wala naman akong sinabing masama. I am only responsible for what I say. I am not responsible for what people understand. Kahit gaano ka-safe ang salita mo, depende parin sa interpretasyon 'yon ng taong nakarinig, pero ako, sinasabi ko, malinis naman 'yung sinabi ko, ako'y nagsabi lang naman ng fact."

With only less than a week before the May 13 polls, Vice Ganda said he so far has a list of 6 senatorial bets he wants to vote for.

He cited an ABS-CBN News and Current Affairs special program, the two-part "Harapan 2013" forum and debate, as particularly helpful in coming up with his list.

"Pinanood ko 'yung 'Harapan 2013,' pinanood ko talaga lahat ng episodes noon, at makikita mo kasi at maririnig mo roon kung merong laman ang utak, kung may sinasabi, kung may konkretong plano, atsaka kung may sinseridad 'yung nagsasalita. Kasi ang daming may kongkretong plano, pero hindi ko naman nararamdaman 'yung sinseridad. Tinanong ko nga, 'Parang narinig ko na 'yan sa kanya dati? Dati rin naman ganyan, pero wala namang nangyari.' Yung kinakikitaan ko ng pag-asa, ng magandang potensyal bilang isang public servant, iyon 'yung mga iboboto ko, atsaka 'yung mga matatapang."

Vice Ganda said he will post a series of "tweets" on micro-blogging site Twitter to share his picks for senator as the polls near.

Get regular updates straight from your Facebook and Twitter accounts with The Blog of Innocence: SilentVoice Points. Make sure that you keep informed about the latest happenings around you. Be a fan of VoicePoints page on Facebook. Join the online conversation of the people behind your history. Follow and get some tweet updates from @voicepoints on Twitter. Discuss and be a part of this changing world. We believe in your voice. We believe in you. Shout! Speak your mind! Join now! You have the right. You have the freedom!

Need advertising partners? Email us now silentvoicepoints@yahoo.com. Advertise with us!

0 comments:

SEARCH

Translate This Blog

Featured on

Featured on

ADVERTISE WITH US

ADVERTISE WITH US

ADVERTISE WITH US